Ruben & Charlotte - Thailand & Laos

Searching for your bag

Tja, toch maar een verhaal, ondanks de wat minder soepele start van deze vakantie.


De aanloop naar de vakantie was al niet zo onbevangen als normaal, vanwege alle corona toestanden, maar als dat het enige was… Aangekomen op Schiphol wachtte ons een leuke verrassing. We mochten 180 euro betalen voor de bagage, want in tegenstelling tot beweringen van Cheaptickets was de ruimbagage NIET inbegrepen bij de tickets. Ik heb Cheaptickets meteen een minder vriendelijk berichtje gestuurd en ze gaan kijken naar een oplossing. Het zal me benieuwen. Anyway, ik besloot al vrij snel m’n dag niet verder te laten verpesten daardoor. Eerste vluchtje naar Frankfurt verliep prima. Korte overstaptijd daar, so far so good. We taxiën over het vliegveld om op te stijgen naar Dubai en moeten op een goed moment even wachten. Het duurt langer en langer en we krijgen wel door dat er iets niet klopt. ‘This is your captain speaking…’ Een aantal personen dat zich niet kon gedragen moest even uit het vliegtuig verwijderd worden. Ze waren kennelijk agressief en hadden het personeel ook aangeraakt. Onacceptabel, aldus de captain. Niet alleen de mensen, maar ook hun bagage moest eruit. Dat betekende dat vrijwel alle koffers (die in grote bakken zitten) uit het vliegtuig gehaald moesten worden en handmatig moesten worden bekeken. 2 uur verder, maar we konden eindelijk opstijgen. De vlucht verliep prima en met zo’n 2 uur vertraging kwamen we na middernacht aan in Dubai. Daar wachtte de volgende verrassing. De koffer van Ruben kwam vrij snel op de bagageband tevoorschijn maar die van mij niet. We stonden even te wachten toen ik een ander hoorde zeggen dat ze een mailtje van Lufthansa had gekregen dat haar koffer niet ingeladen was. Ik kreeg een onderbuik gevoel, slingerde gauw de wifi aan en ‘ping’…. Mailtje van Lufthansa. Uw koffer is niet ingeladen in Frankfurt. En nog een paar zinnen waarmee ze eigenlijk zeiden: zoek het verder zelf maar uit. Ik me gemeld bij een kantoortje, formulier opgemaakt en weggestuurd met de melding dat mijn koffer waarschijnlijk met de volgende vlucht mee zou komen. Helemaal over de zeik dus het vliegveld verlaten in de hoop dat de koffer de volgende dag bij het hotel bezorgd zou worden. Maar je raadt het al, dat gebeurde niet. Ik zocht weer contact met die bagage lui op het vliegveld en die meldden dat er nog niks bekend was. Daar zit je dan, zonder kleding, toiletartikelen, etc. DRAMA. En ik had natuurlijk al een aantal dingen geboekt voor de eerste dag. Dus donderdagochtend hals over kop een jurkje gekocht en wat noodzakelijke spulletjes en zo goed en kwaad als het kon de eerste dag doorgekomen. Ja, de boottocht was mooi, het weer is heerlijk en het nieuwe reuzenrad enorm! Maar echt genoten hebben we niet helaas. Ondertussen was het bericht gekomen dat mijn koffer kwijt is. Men heeft geen enkel idee waar die is, maar er wordt met man en macht gezocht! Sure.

Dag 2, geprobeerd te wennen aan het idee dat mijn koffer niet meer komt en daarom maar naar een winkelcentrum gegaan om wat kleding te kopen. 3 outfits gescoord, een bikini, hoedje, ondergoed en wat toiletartikelen. Ik kan dus de komende dagen wel vooruit, maar man, wat mis ik m’n spullen. Nu realiseer ik me pas hoeveel ik eigenlijk meegenomen had! En het idee dat ik dat allemaal kwijt ben is ook niet top. Ik hoop nog steeds op goed nieuws, maar de kans dat ‘ie nog terug komt wordt steeds kleiner. Online zie ik elke keer nog steeds staan: ‘searching for your bag’. Ik hoop zo dat er komt te staan: ‘delivered’. Je erbij neerleggen dat dat niet gaat gebeuren en genieten van de vakantie is makkelijker gezegd dan gedaan. Vanavond wel echt genoten van een prachtige fontein show bij de Burj Khalifa, waar we overigens vanuit onze hotelkamer schitterend uitzicht op hebben. Morgen vroeg op, want om 5.30 uur gaan we naar boven in die gigantisch hoge toren, om de zonsopkomst te bekijken. Hopend op een leuk vervolg van deze vakantie…

Reacties

Reacties

Marga de Jong

Hé wat balen van je koffer, zou mijn eigen spullen ook missen, maar hoop dat je nu wel kunt gaan genieten.
Heel veel plezier!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!