Ruben & Charlotte - Thailand & Laos

Flying high

We zijn nog aan het bijkomen van de stijle rotswanden die we beklommen in Oostenrijk, en we kunnen alweer gaan inpakken voor de volgende vakantie. Nu geen klimgordels, helmen en bergschoenen, maar bikini’s, zomerjurkjes en slippers. Over 3 weken vliegen we naar een van de zeven emiraten van de Verenigde Arabische Emiraten: Dubai. Yes, eindelijk weer vliegen! De eerste keer weer sinds de coronacrisis. Voor toegang tot Dubai is een negatieve PCR-test vereist, ook al ben je gevaccineerd. We moeten dus eerst even langs een teststraat. Eenmaal in Dubai kan je niet zomaar naar een van de andere emiraten reizen, zodat we in Dubai moeten blijven. Maar niet getreurd, daar valt genoeg te beleven.

Het idee om naar Dubai te gaan ontstond toen we onze vakantie van vorig jaar naar Zuidoost-Azië annuleerden vanwege corona, en we die vliegtickets moesten omboeken. Dubai bleek al geruime tijd stabiel te zijn als het gaat om de vereisten om er binnen te komen, dus dat bood wat zekerheid. Daarnaast is het ook gewoon een hippe, veelzijdige vakantiebestemming en zijn we niet eerder in het Midden-Oosten geweest. Hoogste tijd dus om daar eens een kijkje te gaan nemen.

Dubai staat natuurlijk bekend om de moderne, hoge gebouwen, met name de Burj Khalifa; het hoogste gebouw ter wereld. Sowieso is Dubai wel van de records. Zo is er ook het grootste winkelcentrum ter wereld en opent op de dag dat wij aankomen het hoogste reuzenrad ter wereld. Uiteraard heb ik al een plekje gereserveerd voor de allereerste ‘sunset ride’ in dit reuzenrad. Naast al die extremen is er ook een ouder gedeelte van Dubai, met wat meer laagbouw en gezellige, chaotische drukte. Je vindt er vooral veel ‘souqs’; markten met kruiden, stoffen, goud etc. Omdat zowel Downtown Dubai, met de glimmende wolkenkrabbers, als het oudere, charismatische Dubai mij aansprak, was het moeilijk om de locatie van het hotel te kiezen. Dubai is enorm groot, dus je kunt ook niet zomaar even naar een ander deel van de stad wandelen. Uiteindelijk hebben we er daarom voor gekozen twee hotels te boeken. De eerste helft van de vakantie zitten we in Downtown Dubai, in een hotelkamer met uitzicht op de Burj Khalifa. De tweede helft zitten we in Deira, het historische gedeelte. Een hotel aan de Dubai Creek, een zoutwaterkreek die vanuit de Perzische Golf de stad in loopt. Ook vanuit die hotelkamer zien we de Burj Khalifa, maar dan heel ver weg.

Vanuit die twee locaties gaan we 10 dagen lang optimaal genieten van alles wat Dubai te bieden heeft. Als hier in Nederland de herfst zijn intrede maakt, zitten wij dus hoog en droog in Dubai. Houdoe!

Rrrrrr

Lekker heurrrrr… geniet er van tijgers!

Marga de Jong

Kijk weer uit naar het reisverslag.
Heel veel plezier!!!

Werner

Heel veel plezier daar tussen die tulbanden maat