Ruben & Charlotte - Thailand & Laos

Lekker loempia

Jaaa we mogen weer bijna! Na een weekje wintersport rond de jaarwisseling en een lang weekend Praag onlangs is het weer tijd voor een wat exotischere bestemming. Begin augustus halen we de backpacks weer van zolder om af te reizen naarrr... Vietnam! Het land van loempia's, strohoedjes, Viet Cong en scooters.

Dit keer heb ik niet alleen Ruben als mijn reisgenoot maar zullen ook onze BFF's Laurens en Danja meegaan op avontuur. Al zo'n twee jaar geleden, om precies te zijn op Kings of Hardstyle in Nijmegen, ontstond het idee om gevieren naar Vietnam te gaan. Wij hadden echter de Transmongolië express op onze planning staan voor het jaar er op en zo kwam het dat Vietnam nog een jaartje opgeschoven werd. Er worden wel eens vaker plannen gemaakt op festivals en niet zelden komt er niets van terecht maar dit plan heeft vanaf begin dit jaar serieuze vormen aangenomen. Zo werden er data geprikt en vliegtickets geboekt en kon het plannen gaan beginnen. Daar lag natuurlijk een schone taak voor mij als eeuwige reisleider weg gelegd. Nou is Ruben doorgaans niet zo van het meedenken en vindt hij het al gauw goed, dit keer heb ik het echter ook met 2 andere veeleisende personen te doen. Oke, dat is een grapje. Ze zijn niet zo moeilijk :)

Met de lonely planet en internet bij de hand ontstond al gauw een globale planning. Waar het vorig jaar met de Transmongolië express nog noodzaak was om elke dag van te voren nauwkeurig te plannen, treintickets te boeken en hotels te reserveren, is dat voor Vietnam, een land in het altijd makkelijk bereisbare Zuidoost-Azië, helemaal niet nodig. Wel ligt de route ongeveer vast, met genoeg ruimte voor aanpassingen als we daar eenmaal zijn. We beginnen in Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Deze stad ligt in het noorden van dit langgerekte smalle land. Vanuit Hanoi zullen we naar het zuiden reizen, op weg naar Ho Chi Minh City, ook nog steeds wel Saigon genoemd. Onderweg zal een mix van stad, natuur, strand en cultuur de revue passeren. En dat alles in 3 weken.

Inmiddels is bij menigeen wel bekend dat mijn hart sneller gaat kloppen van Zuidoost-Azië en dit land staat al lang op mijn bucket list. Ik kan dan ook niet wachten om aan deze reis te beginnen. Datzelfde geldt (hoop ik, ga ik vanuit..) voor mijn 3 reisgenoten. Ik zal jullie tijdens onze vakantie weer deelgenoot maken van onze avonturen en ik hoop dat jullie (weer) mee zullen genieten.


Reacties

Reacties

Peek

Spannend!

Wilma en Ton

Wij gaan zeker mee genieten!!

Annette Bor

Leuk Charlotte! Alvast veel plezier allemaal!

Sexy lexy

Nou daar gaan ze.. ben benieuwd!!

Marga de Jong

Weer heel leuk om te lezen en wat weet je er veel van Charlotte???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!