Ruben & Charlotte - Thailand & Laos

Van 0 naar 30 graden

De week begon met 3 drukke dagen op het werk, niet alleen voor mij maar zeker ook voor Ruben, die tot 3 uur in de nacht moest strooien van woensdag op donderdag. En donderdag was het dan weer zo ver, tijd om de koffer in te pakken. Koffer? Ja ik neem een koffer mee in plaats van m'n backpack. Toch weer ff wat anders maar lekker wel die ruimte. Hoewel ik alle vakjes in m'n backpack ook erg waardeer. Goed, koffer ingepakt dus. Ik had natuurlijk bijna alles al wel klaar liggen maar het moest de koffer nog in. Alles paste (ik heb kleding voor minimaal 3 weken bij me terwijl we 1 week gaan) en met ruim 15 kilo schoon aan de haak vertrokken we met de auto naar Schiphol. Daar verliep alles soepeltjes en met slechts een half uurtje vertraging stegen we op;weg uit het met sneeuw bedekte Nederland, op naar Mauritius. Een vlucht van zo'n 11 uur. Het is bijna 10.000 kilometer vliegen. Als een van de eersten namen we plaats op onze stoelen. Het vliegtuig heeft een 3-3-3 indeling en het ene stoeltje naast ons bleef een tijd leeg. We hoopten vurig dat ie leeg zou blijven zodat wij dan wat extra ruimte zouden hebben. Er ontstond even wat discussie met een mevrouw in het rijtje naast ons die kennelijk een eind bij haar man vandaan zat. Ze keken steeds naar 'ons' stoeltje maar uiteindelijk ging de meneer braaf op z'n plek zitten en zo bleef de stoel leeg. Heerlijk die extra ruimte om je zooi neer te leggen (of m'n benen). We werden door KLM weer voorzien van prima eten en drinken en met een filpmje er bij kwamen wij de eerste uurtjes wel door. Daarna geprobeerd te slapen maar dat lukte maar matig. Na een vliegtuigontbijtje stonden we rond 7 uur lokale tijd weer aan de grond. Het eiland ziet er prachtig uit, veel groen. Het taxi mannetje stond al te wachten en in een klein uurtje reden we naar ons hotel. Nadat we de koffers hadden uitgepakt zijn we naar de dichtstbijzijnde ATM gelopen om de eerste Mauritiaanse roepies in onze portemonnee te kunnen stoppen. 1 euro is zo'n 40 roepie dus grote bedragen gepind. We namen de bus naar Grand Baie om daar bij een enorme supermarkt wat boodschappen te doen. Totale chaos daar. Daarna terug naar ons hotel om tot de conclusie te komen dat we wel genoeg gedaan hadden voor de eerste dag. Nu liggen we dan ook heerlijk op een bedje in de zon met aan de ene kant het zwembad en de andere kant de zee, 30 graden, in m'n hand een cocktailtje met Mauritiaanse rum, let's enjoy life! Oh ja, have fun in de sneeuw.

Der Alte

En Pablo maar door de sneeuw stappen!!

Henk Harinck

Prachtig verhaal en schitterende natuur.
Fijne bergbeklimming. Voorproefje voor Oostenrijk.