Ruben & Charlotte - Thailand & Laos

Hanoi to start with

Het is zover! Na alle voorpret gaan we nu eindelijk op vakantie! Backpacks ingepakt, veel te veel kleren meegenomen natuurlijk, 10,1 kilo op de rug en gaan! We werden opgehaald door Danja's vader die ons keurig op Schiphol afzette. Eenmaal in het vliegtuig van Lufthansa riep de piloot al vrij snel om dat we nog niet konden vertrekken. Precies een uur na de geplande vertrektijd stegen we dan eindelijk op. Eerst naar München, daar overstappen op het volgende vliegtuig naar Bangkok voor de langste vlucht van ruim 10 uur, waar we vrijwel non-stop voorzien werden van eten en drinken, en dan het laatste stukje naar Hanoi. Daar aangekomen konden we aansluiten in een lange rij voor de paspoortcontrole. Toen ik eindelijk aan de beurt was bleek dat we in de verkeerde rij stonden en we eerst nog ergens anders ons visum moesten regelen. Konden we dus weer helemaal terug, naar een andere lange rij om daar het visum te halen en vervolgens dus opnieuw in de rij voor de gewone paspoortcontrole. En dat viel niet mee na een nachtje doorhalen, want echt veel hadden we niet geslapen. Vol verwachting liepen we naar buiten waar een mannetje van het hotel ons zou opwachten. Helaas, geen mannetje van het hotel te bekennen. Daarom maar een gewone taxi genomen die ons in een half uurtje naar ons hotel in het oude centrum bracht. Het is hier warm, druk, chaotisch en gewoon heerlijk Aziatisch. Nu kan het genieten gaan beginnen. Ik ben benieuwd wat deze bruisende stad en de rest van Vietnam ons gaat brengen.. Stay tuned!

Wilma en Ton

En nu zeker genieten na die lange vermoeiende reis. ?